Om meg

Bildet mitt
I godt voksen alder har jeg tatt et halvt års fri fra jobb for å være granny-nanny for barnebarnet mitt. Hun bor i New York. Hun er ni måneder og jeg er syvhundreogførtiseks måneder. Sammen skal vi oppleve vinter,vår og litt av sommeren 2014 i Prospect Heights,Brooklyn.Lucky me!

Translate

søndag 27. oktober 2013


På venteliste..


I vår startet vi et lite hageprosjekt på branntrappa utenfor Leonas kjøkkenvindu.Jeg har vært innom med jevne mellomrom og konstatert at Leona og hennes mor både har holdt hagen vedlike og utvidet den.
Tivolibelysningen  anskaffet fra Target har ikke levert, men ellers har "hagen" vært en fin fargeklatt.

På en trilletur i nabolaget kom jeg forbi en overgrodd liten hageflekk som gjorde meg  nysgjerrig:
























Helt innerst i hagen fant vi -Patti- en hyggelig dame som fortalte at hvis vi ville, kunne vi stå på venteliste og få tildelt en jordflekk på nyåret. Det ville dessuten gi oss rett til egen nøkkel og adgang til en litt lurvete men sjarmerende spiseplass bakerst i hagen.
For en årlig avgift på 40 dollar ser jeg nå frem til at Leona og jeg får fine stunder med formiddaggsmat i vår "secret garden". Jeg venter spent på svar fra Patti. Og hva heter Patti til etternavn? Hagan, så klart!






















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar